Snøscooter

Obligatorisk opplæring til klasse S består av teori og praktisk kjøring. Det er fra 2017 obligatorisk med 3 timer grunnkurs til klasse S før man kan forstette med den praktiske kjøringen. Kjøringen er 16 timer med obligatorisk opplæring som fordeles på 2 dager.

Vi tilbyr teorikurs i Trondheim og Selbu. Hvis du kommer langveis fra legger vi til rette for teori dagen før oppstart med kjøringen, ta kontakt ved behov for dette.

Etter endt opplæring og godkjenning av trafikklærer er det bestått teoriprøve ved Statens Vegvesen som gir rett på førerkort til klasse S.

Vi har erfaringer med snøscooter opplæring siden 2007.

TypePris          Dato
Grunnkurs klasse S, 4 timer à 45 minutter med teori (3 timer med obligatorsik grunnkurs og 1 time med utfyllende teori) 1 500

Se TABS.no

2 dager med praktisk kjøring inkl. lunsj den første kjøredagen  7 500
 Leie av snøscooter, kan stille med egen scooter Kr.4 000
Overnatting kan bestilles ved Patrusli Gård i Stuggudal hvis ønskelig, ulike priser på ulike rom - ta kontakt.

Kjøring foregår i Stuggudalen eller Haltdalen.

Oppfriskningskurs snøscooter.

Vi tilbyr også oppfriskningskurs til de som allerede har klasse S førerkortet. Kurset inneholder litt grunnleggende oppgaver på "bane" samt kjøring i løype. Varer i 4 timer.

Pris kr.500 pr. deltaker. Deltaker stiller med snøscooter og gode klær.

Ta kontakt på mail eller telefon for påmelding.

Gebyrer til Statens Vegvesen

TypePris