Trafikalt grunnkurs

Dette trenger du for å komme igang

Alle må gjennomføre trafikalt grunnkurs før øvelseskjøring. Kurset består av 4 kvelder hvorav en er førstehjelp. I tillegg kommer trafikant i mørket (mørkekjøringsdemonstrasjon), denne tas i vinterhalvåret.

De elevene som tar det trafikale grunnkurset utenfor mørketiden må gjennomføre mørkekjøringsdemonstrasjonen innen 31.januar året etter.

Ved påmelding til trafikalt grunnkurs her hos oss gir vi også tilbud på trafikant i mørket kurset.

Vil tilbyr trafikalt grunnkurs i Selbu og Trondheim.

Gyldig legitimasjon

Etter endt grunnkurs utsteder trafikkstasjonen kursbevis i din digitale postkasse eller pr.post. Beviset må medbringes sammen med gyldig legitimasjon ved øvelseskjøring, både privat og ved trafikkskolen. Du kan også hente beviset på nærmeste trafikkstasjon.

Beviset kan også sees på www.vegvesen.no/dinside Utskrift eller bilde av beviset fra nett er ikke gyldig hvis du blir stoppet i kontroll. Du må logge deg inn og vise nettsiden.

Over 25 år?

Personer som er fylt 25 år er fritatt fra trafikalt grunnkurs. De må i løpet av opplæringstiden gjennomføre førstehjelp og mørkekjøringsdemo.

Ta kontakt for påmelding

Hvis dere er en gruppe/lag som ønsker å få lagt til rette for et eget kurs tilbyr vi dette ved ønske. Da er det ønskelig med minimum 10 deltakere.

Ønsker du som tar trafikalt grunnkurs her hos oss vår hjelp til føgerkortet klasse B tilbyr vi deg 1/2 pris på første dobbeltime.

Kurstilbud:

TypePrisDato
Trafikalt grunnkurs inkl. førstehjelp, 14 timer à 45 minutterKr 1.800,-

Trondheim: Se tabs.no

Selbu: Se tabs.no

Førstehjelp, 1 kveld, 4 timer à 45 minutterKr 600,-
Mørkekjøringsdemostrasjon, 3 timer à 45 minutterKr 1.500,-Perioden november - tidlig mars - ta kontakt for dato. Ved bestilling av trafikalt grunnkurs kommer tilbud automatisk, vi har reservert datoer til våre elever.