Moped

Før du starter med øvelseskjøring til moped må trafikalt grunnkurs være gjennomført. Vi tilbyr mopedopplæring i Trondheim og Selbu. Etter endt opplæring ved trafikkskolen og fylte 16 år kan teoriprøven avlegges ved Statens Vegvesen. Bestått prøve gir rett på førerkort til klasse AM146.

Førerett til klasse AM146 gir rett til å kjøre tohjulsmoped. Det gir også rett til å kjøre 3- og 4-hjulsmoped med egenvekt ikke over 150 kg (minus batterienes vekt).

Husk trafikalt grunnkursbevis og legitimasjon ved opplæring.

TypePrisDato
Grunnpakke : 4 timer teori + 10 kjøretimer (obligatorisk) + 7 grunnleggende kjøretimer 8 300,-                       Se Tabs.no
 Kjøretimer utover "grunnpakke",à 45 minutter 1 050,-

Grunnpakken er grunnkurst til klasse AM146 (3 timer obligatorisk og 1 time utfyllende teori), 7 timer grunnleggende kjøreopplæring og 10 timer med obligatorisk opplæring. Timer utover dette anbefales når trafikklærer ser behovet for dette.

Opplæringen starter med grunnkurset før elevene fortsetter med kjøringen. Det første er innledende grunnleggende kjøring før de ulike obligatoriske kjøretimene gjennomføres etter nivå.

Under Covid-19 perioden kunne vi ikke tilby utlån av utstyr til kjøretimene. Denne praksisen har vi valgt å fortsette med, det må derfor benyttes eget utstyr som hjelm, kommunikasjonsutstyr og annet verneutstyr der dette er aktuelt (kjøredress, hansker og sko).

Mikrofoner til intercom får du kjøpt hos oss til 550kr.

Gebyrer Statens Vegvesen

TypePris