Vi hjelper deg med små og store ting.

Øvelesekjøring

• Alle må ha gjennomført trafikalt grunnkurs før førerkort første gang.
  • Ledsager må være fylt 25 år og hatt førerkort sammenhengdende siste 5 år for aktuell klasse eller tyngre.
  • L "L" fås gratis ved landets trafikkstasjoner sammen med speil.
  • Vi anbefaler alle våre elever å øve så mye som mulig hjemme. Dette gir trygghet samtidig som opplæringen blir rimeligere.
  • Automat er ingen hindring. Dette gir øvelse på trafikkbildet.
  • Det er ikke påbudt med håndbrekk mellom setene.
  • Ønsker ledsager å være med som passasjer i baksetet under en kjøretime anbefaler vi dette.
  • Du kan også lese om øvelseskjøring hos Statens Vegvesen

Teori

• Start så tidlig med å lese til teoriprøven.
  • Teoriprøve må være avlagt ved Statens Vegvesen før vi kan bestille førerprøve.
  • For å avlegge teoriprøven må søknad om førerkort leveres. Søknad om førerkort leveres hos Statens Vegevsen.
  • Vi anbefaler lærebøker fra NTFS, disse fås kjøpt på trafikkskolen.
  • Når du skal avlegge teoriprøven ved Statens Vegvesen må du husk å bruke den tiden du har til rådighet. Les spørsmålet godt, tenk gjerne over situasjonen før du leser svaralternativene.

Biler.jpg

Prøver

Førerprøve

På selve oppkjøringsdagen må du huske:

• At gebyret til Statens Vegvesen må være betalt før oppmøte.
  • Ta med trafikalt grunnkursbevis og gyldig legitimasjon (dette er pass eller ID bevis, oppholdstilatelses kort er ikke gyldig) eller annet førerkort.